Dette skriver jeg om

Baby (29) bukse (6) Bøker (3) Dykking (1) Familie (4) Garn (3) genser (2) Hekling (3) Hjem (7) jakke (2) Kjole (6) Kluter (2) Konkurranse (6) kort (1) Kortlaging (1) lue (2) marius (2) mat (2) Post (3) Pulsvarmere (6) Sjal (2) Sokker (5) Strikking (36) Søm (3) teppe (1) tovet (1) voksen (5)

torsdag 10. mars 2011

Endelig!!

I flere uker har jeg gått og ventet på vervepremien min fra Hobbyklubben, nemlig et rundpinnesett fra KnitPro!!! Det er tøffe akrylpinner, og se så freshe farger!! Disse blir jeg nok glad av å strikke med. Og ikke minst det fargerike etuiet!!
I tillegg har jeg gjort ferdig en dobbelt-utfordring. På NSF er månedens utfordring å strikke fra en bok/hefte man har liggende. Jeg har valgt å strikke en lue i fana-mønster. Litt vanskelig å se mønsteret på bildene, men det er der! Måtte strikke stjerneborden to ganger, for den ble for stram første gangen. Er ennå ikke heeelt fornøyd, men det holdt med to ganger. Den andre delen av utfordringen er min egen. Nemlig å bruke opp litt av garnkurven min.
Luen er strikket i Viking Sportsragg som jeg fikk av en strikkevenninne på NSF. Det gikk med et helt nøste lilla, og nesten ett nøste grått på p nr 3,5. Oppskrift fra VikingGarn hefte 0709.
Er litt usikker på om jeg skal ha luen selv, eller om den havner i gavekurven (er isåfall første bidraget mitt der). Vil tro den passer bedre på noen med litt mindre hode enn meg.

3 kommentarer:

  1. Er forfriskende med nye pinner :)
    Kjempe fin lue du har strikket, likte også den stilige halseb du har vist tidligere :D

    SvarSlett
  2. Se der ja, der kom de jo. Deilige pinner, ikke sant?

    SvarSlett
  3. Knæsjeste pinnene!! :) spent på å høre hvordan disse er å strikke med?

    Flott lue! :)

    SvarSlett