Dette skriver jeg om

Baby (29) bukse (6) Bøker (3) Dykking (1) Familie (4) Garn (3) genser (2) Hekling (3) Hjem (7) jakke (2) Kjole (6) Kluter (2) Konkurranse (6) kort (1) Kortlaging (1) lue (2) marius (2) mat (2) Post (3) Pulsvarmere (6) Sjal (2) Sokker (5) Strikking (36) Søm (3) teppe (1) tovet (1) voksen (5)

søndag 20. januar 2013

Flettejakke til lillebror

Endelig er den ferdig! Førvinterens store prosjekt, og det største jeg har strikket hittil, er denne jakken til min bror. Påbegynt midt i november, ferdig like over nyttår. Ganske fornøyd med det.

Oppskriften er fra Sandnes hefte "Gutter og menn" og skal egentlig strikkes i Easy. Jeg kjøpe garn på drops alpakkafest, og endte opp med en tråd Nepal og en tråd Alpakka. Jakken er strikket på pinne 8mm og veier ganske nøyaktig ett kilo.

Broderen er storfornøyd og jeg gleder meg til å strikke barnetøy igjen.
Først på tapetet er å ferdiggjøre lusesettet i alpakkasilk til Malin. Mangler å montere en arm, og knapper.

4 kommentarer:

  1. Wow! Jakka var superfin :)
    Happy

    SvarSlett
  2. Jeg er skikkelig imponert Maren, flotte detaljer som fremhever det gode håndarbeidet ditt som vanlig :) Spesielt imponert at du har fått til dette så raskt med ei lita nyfødt tulle. Kanskje jeg skal la meg inspirere og begynne på mitt første herreprosjekt jeg også? Hmm... Tror jeg skal strikke en prøvebody først for å kjenne på garnkvaliteten og få rett maskeantall (hater prøvelapper...). Må vel lage oppskrift selv - siden mannen vil ha cricketvest.

    SvarSlett
  3. Kjempefin jakke! For en jobb!! :)

    SvarSlett
  4. Ååå, denne var kjempefin! Hadde jeg hatt tålmodighet skulle jeg gjeeerne ha strikket en slik til mannen. Den passer jo til alt mulig! Klassisk og maskulin.
    Også så kjapt du strikket den da Maren!
    Du er av en egen kaliber når det kommer til strikking du:D
    Line

    SvarSlett