Dette skriver jeg om

Baby (29) bukse (6) Bøker (3) Dykking (1) Familie (4) Garn (3) genser (2) Hekling (3) Hjem (7) jakke (2) Kjole (6) Kluter (2) Konkurranse (6) kort (1) Kortlaging (1) lue (2) marius (2) mat (2) Post (3) Pulsvarmere (6) Sjal (2) Sokker (5) Strikking (36) Søm (3) teppe (1) tovet (1) voksen (5)

onsdag 23. mars 2011

Min første Nessie....miss!!

Jeg har den siste tiden strikket på en Nessie i et akrylgarn fra Trysilgarn (Trysil Panda). Dette var det første prosjektet på mine nye flotte KnitPro-pinner, og strikketøyet var nesten like fargerikt som pinnene.
Det var gøy å strikke Nessie, og spennende farger med knæsj turkis innimellom det svarte. Når jeg begynte å felle av, så jeg til og med at den begynte å snurre seg så fint som bare Nessie kan. Helt til den var ferdig, og jeg la den rundt halsen... å fysj!!! Hva jeg noensinne skal bruke dette til, ja det må gudene vite.

Se bare så fint det snurrer seg.. :-)















 Også så grelle farger da, i rett lys!!
Stilig effektgarn, men ikke til dette bruket nei..

6 kommentarer:

  1. Syns det ser fint ut jeg! =)

    SvarSlett
  2. Synes også det så kjempeflott ut og sprekt med sort og turkis. :-)

    SvarSlett
  3. Jeg også syns Nessie'n din ser flott ut =D

    SvarSlett
  4. Kjempeflott! og jeg har akkurat samme garn og farve som jeg skal strikke av! :O)

    SvarSlett
  5. Hei! så flott sjal! Har merket meg at flere strikker dette sjalet for tiden. Kom tilfeldigvis over denne bloggen, mye fint her hos deg og siden jeg og heter Maren legger jeg meg til som følger!;)
    Fortsatt fin dag til deg!
    :)

    SvarSlett
  6. Hei, og tusen takk for hilsen i "talatuten" min. Jeg har ikke oppskrift på Nessie så jeg får ikke strikket en. Og jeg er "allergisk" for engelske mønster :) så jeg får finne på noe annet. Men takk for tips ang ant oppleggsmasker. Skal ha det i minnet om jeg strikker noe på lang sikt . :)

    SvarSlett