Dette skriver jeg om

Baby (29) bukse (6) Bøker (3) Dykking (1) Familie (4) Garn (3) genser (2) Hekling (3) Hjem (7) jakke (2) Kjole (6) Kluter (2) Konkurranse (6) kort (1) Kortlaging (1) lue (2) marius (2) mat (2) Post (3) Pulsvarmere (6) Sjal (2) Sokker (5) Strikking (36) Søm (3) teppe (1) tovet (1) voksen (5)

søndag 28. november 2010

Litt jul i hjemmet

For noen år siden bestemte vennegjengen min seg at det hadde vært koselig å ha et "vennejulebord". Siden den gang har det blitt tradisjon, og i år (tredje året) var det vår tur til å dekke bord og lage deilig middag.
Pinnekjøtt med poteter og hjemmelaget kålrabistappe (kålrot-) sto på menyen, og det luktet deilig i hele leiligheten.
Men det blir jo ikke julebord bare av julemat. Man må jo ha litt julepynt også. Så da måtte jeg finne frem kassene med julepynt. Nisser i lysestakene, på bordet, på gulvet og i sofaen, juleduker og julelys, adventstaker i vinduene....og det ble jul!!! =) Det var en fantastisk kveld, med god mat, god drikke og gode venner!
Så nå tenkte jeg det var en god anledning til å vise frem blånissene mine som min tante har strikket. Den lille familien er et resultat av tre års julegaver (først nissemor, så nissefar, så to nissebarn), og de har nå hedersplassen i sofaen!

2 kommentarer:

  1. Så koselig. Og flotte nisser du har fått.

    SvarSlett
  2. Høres ut til at dere hadde en koselig kveld og sånne nisser skulle jeg gjerne ha hatt, kanskje tante kan legge ut oppskrifter slik at vi kan strikke noen selv.

    SvarSlett