Dette skriver jeg om

Baby (29) bukse (6) Bøker (3) Dykking (1) Familie (4) Garn (3) genser (2) Hekling (3) Hjem (7) jakke (2) Kjole (6) Kluter (2) Konkurranse (6) kort (1) Kortlaging (1) lue (2) marius (2) mat (2) Post (3) Pulsvarmere (6) Sjal (2) Sokker (5) Strikking (36) Søm (3) teppe (1) tovet (1) voksen (5)

fredag 29. april 2011

Bildekavalkade

Jeg vervet to kollegaer til Hobbyklubben, og fikk i den anledning noe enhver strikker med respekt for seg selv (evt litt galskap) må ha. Min kjære ser ikke helt poenget, men det blir nok brukt etterhvert. Garnvinde og nøstemaskin er ihvertfall nå i min besittelse!!!

Det er strålende vær i Bergen for tiden, men med ny altan uten møbler, må man bruke fantasien. Det er deilig å sitte i en krok av bare puter, men godt med møbler også da. Bare noen timer etter dette bildet ble tatt sto det et tøft bord og fire stoler på samme plassen. Bordet er kjøpt, og stolene er arvet fra svigers som skal flytte...gjenbruk er flott!

I påsken var jeg på Maurset på familiens hytte. Det ble også en liten handletur til Eidfjord, og årets påskeegg ble derfor dette garnet. Evilla garn har jeg hørt så mye bra om på NSF, at når det lå der og fristet, så måtte jeg jo prøve. Så da ble det med en hespe på 160gr, som jeg håper skal være nok til et sjal jeg har sett meg ut. I tillegg var det tilbud på villmark ullgarn så det ble med litt av det også.
Smykket ble strikket på en kort ettermiddag, etter inspirasjon fra Strikken. De resterende perlene ble kjøpt inn med samme mål, så vi får se når det blir noe av dem.

På jobben hadde en kollega heklet noen deilige nydelige pulsvarmere i alpakka. Jeg knabbet oppskriften og tenkte at restegarnet fra Delight-sokkene sikkert ble bra. Ved mangel av heklenål 3mm, ble det brukt 2,5. Dette resulterte i litt stramme og lite spenstige pulsvarmere. Men tøffe er dem, og når jeg først får de på, sitter de som et skudd!

Da jeg var ferdig med Delight-sokkene, sa jeg til meg selv at jeg ikke skulle strikke sokker på p2,5 igjen..det varte til nå. I påsken ble disse vårlige sokkene strikket. Dette er totalt "strikkevenninnesokker", da garnet, flettepinne og maskemarkør er fra venninnegaver. Jeg har brukt en tåopp-oppskrift fra ravelry som egentlig var en stripete oppskrift og med mønster, men garnet passet seg best aleine. Istedet for vrangbord har jeg laget små fletter. Tror jeg må ha sokkene litt lenger før jeg feller av, men skal bli spennende å prøve dem!

Så stolt!!!!

Slenger ved et ekstra bilde av gryteklut-settet som jeg loddet ut i påskelotteri på jobben. Ganske fornøyd med første dobbelstrikk-prosjekt!

3 kommentarer:

  1. De var kjempeflotte. Hvordan har du gjort det med snoren?

    SvarSlett
  2. Jeg mente selvfølgelig snoren på inbydelsene :o)

    SvarSlett
  3. Tusen takk! Det er bare hull i flappen. Snoren går rundt hele kortet bak flappen, holder dermed forsiden på plass..

    SvarSlett