Dette skriver jeg om

Baby (29) bukse (6) Bøker (3) Dykking (1) Familie (4) Garn (3) genser (2) Hekling (3) Hjem (7) jakke (2) Kjole (6) Kluter (2) Konkurranse (6) kort (1) Kortlaging (1) lue (2) marius (2) mat (2) Post (3) Pulsvarmere (6) Sjal (2) Sokker (5) Strikking (36) Søm (3) teppe (1) tovet (1) voksen (5)

søndag 10. april 2011

Egenkomponert, enkelt, ny teknikk og evighetsprosjektet....

Egenkomponerte pulsvarmere i Mor Aase baby med heklekant

Er veldig fornøyd med disse. De er kanskje bittelitt trange, men det ordner seg nok med bruk.
Forbruk: under 50g

Jeg holder også på med et pannebånd i resten av Mor Aase-garnet brukt over. Det ble ikke nok hvitt, så jeg har nå begynt på et grønt nøste jeg hadde. Det blir et enkelt pannebånd i rillestrikk, med vårlige farger.

Også dette strikkes på p2,5. La opp 30m.





Jeg har også prøvd ut Dobbeltstrikk. Dette vil si at man strikker tofarget mønster på et dobbeltsidig arbeide. Mønsteret vil da være motsatt i fargene på de to sidene. Det er utrolig hva som kan læres på Youtube.com.
Denne grytekluten skal være en gave i påskelotteri på jobben, men det blir nok mange slike i gavekurven fremover!!!! Dobbelstrikk var absolutt ikke så skummelt som det høres ut.

Oppskrift fra Ravelry.
Strikket i Mor Aase superwash på p 3mm. Forbruk: ca 20gr hver farge.


Og så var det sjalet mitt da. Jeg har kommet noen pinner lenger enn sist. Det er litt trått å strikke, for hver gang jeg tar det frem, må jeg finne ut hvor jeg er i mønsteret, og det er ikke alltid like lett, selv om det bare er fire pinner som går igjen. Men når småprosjektene jeg holder på med nå er ferdig, skal vi se om det blir litt fremgang.

3 kommentarer:

  1. Så flotte pulsvarmere! Og det sjalet gleder jeg meg til å se ferdig!!
    Ønsker deg en fin sødag!
    :)

    SvarSlett
  2. Så flotte pulsvarmere. De klutene dine ble jo bare helt supre. Den teknikken har ikke jeg turd å prøve enda. Du MÅ jo gjøre ferdig sjalet, det blir jo så fint.

    SvarSlett
  3. Så mye flott du har strikket, og holder på med ;o) Flotte pulsvarmere og grytekluter. Dobbelstrikk er uprøvd her. Sjalet ditt ser ut til å bli kjempelekkert. Ha en flott søndag!

    SvarSlett