Dette skriver jeg om

Baby (29) bukse (6) Bøker (3) Dykking (1) Familie (4) Garn (3) genser (2) Hekling (3) Hjem (7) jakke (2) Kjole (6) Kluter (2) Konkurranse (6) kort (1) Kortlaging (1) lue (2) marius (2) mat (2) Post (3) Pulsvarmere (6) Sjal (2) Sokker (5) Strikking (36) Søm (3) teppe (1) tovet (1) voksen (5)

søndag 28. november 2010

Barnedressen er ferdig!!

En venninne kom til meg for noen uker siden og lurte på om jeg ville strikke en dress til lille prinsen hennes. Selvfølgelig kunne jeg det. Halvannen uke senere var dressen ferdig. Nå har den ligget og sett på meg i nesten to uker til og ventet på knapper. Etter to forsøk med ulike knapper (de første ble litt små), er dressen helt ferdig.



 Supersøte knapper jeg endelig fant! Passet veldig godt til det melerte garnet.


Jeg fikk også brukt merkebåndene jeg kjøpte for en tid tilbake. Disse har vært forsvunnet, men dukket nå opp igjen, og kunne tas i bruk. De er kjøpt hos Sabo AS.

Litt nerdeinfo:
Oppskrift: Strikket DROPS dress i "Eskimo" str 6-9mnd
Garn: Drops Eskimo, farge 47m
Forbruk: 400gr
Hot/not: Dette var en veldig lett dress å strikke, og det gikk superkjapt. Jeg brukte ett nøste mer enn det oppskriften sa, heldigvis hadde jeg kjøpt et i reserve. Dressen er veldig god og varm. Jeg hadde litt problemer med å finne knapper pga fargevalget mitt. Jeg brukte et melert garn, men jeg fant noe som funket til slutt.

3 kommentarer:

  1. Den dressen var veldig fin! Og jeg er imponert over at det går an å strikke en dress så raskt :-)

    SvarSlett
  2. gidder ikke strikke en slik en til Theo vel?? :P
    Døds fin! så flink du er, og for en fin blogg du har! skal btw. si fra neste gang vi er i bergen!:)

    SvarSlett