Dette skriver jeg om

Baby (29) bukse (6) Bøker (3) Dykking (1) Familie (4) Garn (3) genser (2) Hekling (3) Hjem (7) jakke (2) Kjole (6) Kluter (2) Konkurranse (6) kort (1) Kortlaging (1) lue (2) marius (2) mat (2) Post (3) Pulsvarmere (6) Sjal (2) Sokker (5) Strikking (36) Søm (3) teppe (1) tovet (1) voksen (5)

torsdag 14. oktober 2010

Koselig hjemme

Jeg var på butikken igår og fant disse nydelige tofargede rosene stående så fint å lyse til meg.. og da måtte jeg jo bare ha dem. For hvem vil vel ikke ha friske blomster hjemme?

I bakgrunnen kan du se en av tre søte telysestaker jeg fikk av en venninne til bursdagen.

Tidligere i høst var jeg på Stalheim med jobben, hvor Irene Nygårdsvik holdt et foredrag. Som en oppgave skulle vi diskutere et emne vi interesserte oss i, og hun startet en gruppe med emne: "Sokrates strikk". Dette var et begrep hun hadde laget, og gikk ut på å strikke det man ville, når man ville, uten mønster eller noen form for oppskrift. Hun hadde blant annet laget et fantastisk fargerikt teppe som resultat av dette.
I tillegg hadde hun innredet hjemmet sitt med strikkerelaterte komposisjoner. Jeg ble også inspirert og fant ut at de små restenøstene mine kunne kanskje bli noe fint de også, mens jeg venter på å finne ut hva pinnene mine skal forvandle dem til. Og her er resultatet:

Og det mest fantastiske av alt! Min kjære samboer hadde ingen invendinger mot å ha garn i en vase stående midt i stuen :D (Jeg tror egentlig han syntes det var litt stilig, selv om han ikke turte å si det)

Vi har også fått sjenken som hører til spisestuen vår, for gang nr to! Den første gangen var det MIT (sånne små ekle krapyl som spiser treet) i den, og vi måtte få den ut av huset fortere enn svint!!! Men nå har vi altså fått ny, og den er mit-fri, ferdig oljet og innredet med barskap, lys, servietter og diverse annet. Oppå står da min garn-vase og to herlige søte lykter vi fikk i innflytningspresang av moren til en venninne. De passet perfekt!! :D

På strikkefronten har jeg fått gjort litt, men ikke så mye. Kanskje kommer det et innlegg til senere idag med strikke-oppdatering.

4 kommentarer:

  1. så gøy at dere begynner å komme i orden og den leiligheten har jo blitt skikkelig flott.

    Stilig pynt vase med garnnøster - smart idee.

    Den foredragsholderen buede vi få med på et treff i forumet en gang. Hørtest ut som et supert tema for foredrag for oss strikkere.

    SvarSlett
  2. Stilig med nøster i glassvase ;o) Og for noen lekre roser, de var jo bare "smashing" !!

    SvarSlett
  3. Hohohoho!!
    så stilig og lurt å pynte med garn!!
    Har maken vase og her skal det ryddes, vaskes og Pyntes :D :D

    SvarSlett
  4. Hei.
    Det er flott med friske blomster. Men jammen var det fint med garnvase (hm, dobbeltbetydning også).
    Kan nok være jeg stjeler idèen din:)

    Elinne

    SvarSlett